Ako zlepšiť svoje technické SEO

Pomôcť vašim zákazníkom nájsť vás online nie je len o kvalitnom obsahu. Naučte sa, ako optimalizovať technické aspekty vášho webu pre vyhľadávače.

Keď hľadáme akýkoľvek druh informácií, väčšina z nás sa obracia na internet. Či už ide o správy, hľadanie receptu alebo pokus nájsť najlepší hotel v meste, odpoveď môžeme nájsť na internete. Konkrétne však využívame vyhľadávače. Tieto softvérové systémy dokážu v priebehu niekoľkých sekúnd prehľadať celosvetovú sieť a poskytnúť nám výsledky, ktoré najlepšie zodpovedajú nášmu vyhľadávaciemu dopytu.

Pre firmy poskytujú vyhľadávače príležitosť priviesť na svoje webové stránky organickú návštevnosť. Keď dokážu optimalizovať svoje výsledky vo vyhľadávači, napríklad na Google, môžu firmy spojiť svoj cieľový segment, zvýšiť predaj a podporiť rast. Aby však mohli naplno využiť výhody optimalizácie viditeľnosti svojho webu vo vyhľadávači, je potrebné zvážiť mnoho technických aspektov – jedným z nich je technické SEO, alebo aj technicý SEO audit. Táto služba je poskytovaná renomovaná agentúrami a teda každá ostrielanejšia digitálna marketingová agentúra ju má vo svojej ponuke služieb.

Rôzne typy optimalizácie pre vyhľadávače (SEO)

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je proces prispôsobenia vášho webu tak, aby sa mohol umiestniť vyššie vo výsledkoch vyhľadávačov. Najznámejším vyhľadávačom je Google, ktorý tvorí približne 83 % všetkého používania online vyhľadávačov, no existujú aj ďalšie, ako Bing, Yahoo!, DuckDuckGo či Baidu.

Keď sa väčšina spoločností snaží zlepšiť svoje SEO, zvyčajne sa zameriava na pridávanie kľúčových slov do obsahu svojho webu. SEO je však o niečo zložitejšie. V rámci optimalizácie pre vyhľadávače existujú tri hlavné oblasti: on-page SEO, off-page SEO a technické SEO, pričom práve technickému SEO sa budeme v tomto článku venovať podrobnejšie.

On-page SEO (SEO na stránke)

On-page SEO sa týka optimalizácie akýchkoľvek prvkov priamo na samotnej webovej stránke. Tento typ SEO zahŕňa napríklad prieskum kľúčových slov a ich použitie v nadpisoch, meta popisoch a alt texte.

On-page SEO sa zameriava na to, ako dobre vaša webová stránka oslovuje používateľov a algoritmy vyhľadávačov. Prioritizuje obsah, ktorý je na vašej stránke napísaný a označený, čo znamená, že kvalitnejší obsah zlepší umiestnenie vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávačov.

Off-page SEO (SEO mimo stránky)

Rovnako ako on-page SEO sa zameriava na obsah na stránke, off-page SEO sa sústreďuje na zlepšenie hodnotenia vašej stránky mimo nej. To zahŕňa napríklad sledovanie počtu spätných odkazov – teda odkazov z iných webových stránok, ktoré vedú na tú vašu.

Hlavným cieľom off-page SEO je etablovať vašu webovú stránku ako autoritu v danej oblasti tým, že zabezpečíte, aby odkazy na vašu stránku boli umiestnené na iných miestach online. Čím viac spätných odkazov vedie na vašu stránku z iných webov, tým vyššie sa vaša stránka umiestni vo výsledkoch vyhľadávačov.

Technické SEO

Technické SEO sa týka štruktúry vašej webovej stránky a umožňuje vám pokračovať v stratégii on-page alebo off-page SEO. Je úzko spojené s on-page SEO, pretože sa zameriava na optimalizáciu štruktúry webu namiesto externých odkazov.

Keď roboty vyhľadávačov vstúpia na vašu webovú stránku, musia byť schopné navigovať, ukladať a doručiť obsah vašej stránky koncovým používateľom. Vďaka technickému SEO môžete svoju webovú stránku usporiadať tak, aby roboty vyhľadávačov mohli efektívnejšie vykonávať svoju prácu. Toto všetko sa deje ešte predtým, ako tieto roboty začnú analyzovať kľúčové slová vo vašich nadpisoch a meta popisoch.

Pri technickom SEO je potrebné zvážiť množstvo faktorov, ako sú štruktúra webu, kanonické značky, duplicita obsahu, nástroje na technické SEO a dizajn prispôsobený pre mobilné zariadenia – všetky tieto témy podrobne rozoberieme nižšie.

Prečo je technické SEO dôležité?

Hlavným cieľom technického SEO je zabezpečiť, aby bola vaša webová stránka čo najprístupnejšia pre roboty vyhľadávačov. Ak vaša stránka nie je z pohľadu robotov prístupná, nezáleží na tom, aké kvalitné je vaše on-page SEO alebo koľko spätných odkazov máte. Môžete mať obsah optimalizovaný pre vyhľadávače na najvyššej úrovni, no ak máte napríklad nefunkčný odkaz, pomalú webovú stránku alebo neorganizovanú XML mapu stránok, nespĺňate požiadavky vyhľadávača na dobré hodnotenie.

Práve preto je technické SEO také dôležité. Je základom, na ktorom by ste mali vybudovať štruktúru svojej webovej stránky, aby váš obsah mohol byť vôbec posudzovaný na dosiahnutie vysokého hodnotenia vo výsledkoch vyhľadávača.

Ako optimalizovať svoju stratégiu technického SEO

Kľúčom k vysokému hodnoteniu vo výsledkoch vyhľadávania – z pohľadu technického SEO – je zabezpečiť, aby bola vaša webová stránka ľahko prístupná pre vyhľadávače. Konkrétne to znamená, že vyhľadávače musia byť schopné správne prechádzať, indexovať a zobrazovať vašu stránku.

Ak roboty vyhľadávačov nedokážu tieto veci vykonať, vaša webová stránka nebude organicky objavená vo výsledkoch vyhľadávania. Pozrime sa stručne na niektoré základy technického SEO, než sa do nich pustíme podrobnejšie.

Crawlovanie: Ako vyhľadávače vidia vašu webovú stránku

Crawlovanie je proces, pri ktorom roboty vyhľadávačov skenujú (alebo „vidia“) obsah na vašej webovej stránke. Bežnou analógiou pre crawlovanie webu je pavúk, pretože pavúky zvyčajne lezú len po povrchoch, ktoré sú navzájom prepojené.

Rovnaký princíp platí pre roboty vyhľadávačov a ich pohyb po vašej stránke. Namiesto fyzicky prepojených povrchov, ako sú rastliny alebo steny, tieto „pavúky vyhľadávačov“ používajú interné odkazy na prechod z jednej stránky na druhú. Každý interný odkaz poskytuje spojenie na novú stránku a je to jediný spôsob, ako roboty dokážu objaviť jednotlivé stránky na vašej webovej stránke.

Indexovanie: Ako vyhľadávače analyzujú vašu webovú stránku

Indexovanie je proces katalogizácie vašich webových stránok a zabezpečenia, aby sa zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávača. Keď robot vyhľadávača prejde na vašu webovú stránku, analyzuje každú stránku a uloží ju do indexu vyhľadávača, čo je obrovská a organizovaná databáza. Ak roboty vyhľadávača nedokážu vašu stránku indexovať, nebude sa vôbec zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania.

Renderovanie: Ako vyhľadávače zobrazujú vašu webovú stránku

Renderovanie je proces, pri ktorom vyhľadávač dokáže správne zostaviť kód vašej webovej stránky a zobraziť ho. Keď je vaša stránka renderovaná, znamená to, že vyhľadávač dokáže zhromaždiť všetky časti kódu z vašej stránky a predstaviť ich koncovému používateľovi. Ak vaša stránka nie je správne renderovaná, používatelia ju nebudú môcť dobre vidieť, alebo ju neuvidia vôbec.

Crawlovanie: Prečo štruktúra webu zlepšuje viditeľnosť vo vyhľadávačoch

Aby vyhľadávače vedeli, že vaša webová stránka obsahuje viaceré stránky, musíte zabezpečiť, aby bola stránka crawlovateľná. Každý raz, keď robot vyhľadávača vstúpi na vašu webovú stránku, uvidí interné odkazy, ktoré prepájajú jednotlivé stránky navzájom.

To znamená, že musíte zabezpečiť, aby bola celá štruktúra vašej stránky prepojená a usporiadaná logickým spôsobom, ktorý dáva zmysel robotu vyhľadávača. Ak je pre roboty jednoduché prechádzať z jednej stránky na druhú, časom bude pre ne jednoduchšie aj indexovať a renderovať každú stránku.

Optimalizujte štruktúru svojho webu pomocou interných odkazov

Či už vytvárate novú webovú stránku alebo sa snažíte zlepšiť technické SEO existujúcej stránky, prvým krokom je zvážiť štruktúru vašej stránky. Jednoducho povedané, ide o to, ako je vaša webová stránka usporiadaná a organizovaná.

Predstavte si akúkoľvek webovú stránku, ktorú ste nedávno navštívili. Pravdepodobne ste najskôr pristáli na domovskej stránke, však? Odtiaľ ste si pravdepodobne mohli vybrať z rôznych dôležitých kategórií, na ktoré ste mohli kliknúť. Toto je veľmi bežný spôsob nastavenia štruktúry webu – a to preto, že je ľahko crawlovateľná.

Ak chcete optimalizovať štruktúru svojho webu, musíte podobné stránky zoskupiť a naplánovať, čo kam patrí. Takto sa váš web stane „plochým“, čo znamená, že každá kategória je od seba vzdialená len niekoľkými internými odkazmi. Zvyčajne by ste mali začať s domovskou stránkou, následne pridať niekoľko kategórií. Potom pod každou kategóriou môžete pridať podkategórie, ktoré vedú na jednotlivé obsahové stránky.

Príklady crawlovateľných a necrawlovateľných štruktúr webu:

Crawlovateľné: Domovská stránka > Nábytok > Stoly > Konferenčné stolíky > Doplnky ku stolom
Necrawlovateľné: Domovská stránka > Konferenčné stolíky > Stoly > Nábytok > Doplnky ku stolom

Všimnite si, že necrawlovateľný príklad nedáva veľký zmysel z hľadiska organizácie. Ak webová stránka nie je crawlovateľná, vy – a rovnako aj roboty vyhľadávačov – to ihneď spozorujete. Keď sú dôležité kategórie (ako napríklad stránka „Nábytok“) príliš vzdialené od domovskej stránky, roboty budú mať problém sa k nim dostať.

Nastavte organizovanú štruktúru URL adries

Keď už máte nastavenú organizovanú štruktúru webu, budete musieť vytvoriť konkrétne URL adresy pre každú stránku. Ak ste to ešte nevedeli, URL (Uniform Resource Locator) označuje webovú adresu vašej firmy, ktorá sa zobrazuje v prehliadači.

Aby roboty vyhľadávačov mohli prechádzať vašu webovú stránku, musíte mať jedinečnú URL adresu pre každú stránku, vrátane všetkých kategórií, podkategórií a individuálnych obsahových stránok. Keďže cieľom je zabezpečiť, aby bolo všetko ľahko crawlovateľné pre roboty, štruktúra URL adresy musí byť taktiež organizovaná.

Každá URL adresa podkategórie by mala byť jednoduchým rozšírením URL adresy hlavnej kategórie. To znamená, že vaše URL adresy by mali byť krátke, písané malými písmenami a používať pomlčky na oddelenie viacerých slov.

Príklady URL adries pre kategórie a podkategórie:

Vždy sa uistite, že každá stránka je prepojená s inou stránkou. Inak by ste mohli skončiť s takzvanými „osirelými stránkami“ (orphan pages).

Osirelé stránky sú stránky na vašom webe, ktoré sú prístupné iba cez priamu URL adresu, ale nie sú prepojené s inými stránkami. Napríklad, ak by stránky o konferenčných stolíkoch neboli dostupné cez stránky o nábytku alebo stoloch, stali by sa osirelými stránkami a roboty vyhľadávačov by k nim nemali prístup.

Vytvorte XML mapy stránok pre jednoduchšiu prácu vyhľadávačov

Nastavenie každej URL adresy vám pomôže vytvoriť XML mapu stránok, ktorá slúži ako mapa vášho webu, ktorú roboty „čítajú“, aby mohli prechádzať vašu stránku. Aj keď XML mapy stránok vyzerajú skôr ako dlhé zoznamy plné kódu než vizuálne mapy, ich účelom je urobiť jasným pre vyhľadávače, ktoré stránky na vašom webe sú najdôležitejšie.

Google však tvrdí, že niektoré webové stránky nemusia potrebovať XML mapy stránok. Ak máte web malého alebo stredne veľkého podniku s množstvom interných odkazov, menej ako 500 stránkami alebo minimálnym počtom mediálnych súborov, nemusí byť potrebné vytvárať XML mapu stránok pre roboty vyhľadávačov.

Používajte navigáciu cez breadcrumb (drobečkovú navigáciu)

Drobečková navigácia (breadcrumb navigation) je navigačná pomôcka, ktorá pomáha používateľom a robotom vyhľadávačov pochopiť ich polohu na webovej stránke.

Pre používateľov sa drobečková navigácia zvyčajne používa v hierarchickom zmysle. Používatelia vidia vizuálne menu, ktoré ukazuje, kde sa na stránke nachádzajú a ako sa tam dostali prostredníctvom odkazov na jednotlivé kategórie. Príklad crawlovateľnej štruktúry webu môže byť použitý aj ako drobečková navigácia:

Crawlovateľná drobečková navigácia:
Domov > Nábytok > Stoly > Konferenčné stoly > Doplnky ku stolom

Roboty vyhľadávačov však navigujú cez drobečkovú navigáciu pomocou štruktúrovaných dát, ktoré sú definované ako akékoľvek dáta v štandardizovanom formáte. Štruktúrované dáta využívajú značkovací jazyk schema (schema markup), ktorý popisuje obsah na vašej stránke a poskytuje správny kontext medzi jednotlivými stránkami. Týmto spôsobom môžu roboty jednoducho vidieť váš obsah a pohybovať sa tam a späť po vašom webe.

Indexovanie: Ako sa zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania

Zabezpečenie, aby bol obsah vašej stránky crawlovateľný, je len jednou časťou technického SEO. Ďalším krokom je zabezpečiť, aby vyhľadávače mohli vašu stránku indexovať, aby sa zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávania.

Predtým, ako vyhľadávače indexujú váš web, by vaším cieľom malo byť zabezpečiť, aby roboty vyhľadávačov videli vaše najdôležitejšie stránky. Ak však máte duplicitný obsah alebo umožníte robotom indexovať nepodstatné stránky, vaše umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania sa môže zhoršiť.

Znížte duplicitný obsah pomocou kanonickej značky (canonical tag)

Duplicitný obsah nastáva, keď máte viacero verzií tej istej stránky. Ak váš web obsahuje takýto obsah, roboty vyhľadávačov budú mať problém s jeho indexovaním. Pamätajte, že kľúčom k optimalizácii technického SEO je uľahčiť prácu vyhľadávačom. Čím viac duplicitného obsahu máte, tým ťažšie bude pre roboty indexovať celý váš web.

Nižšie sú uvedené príklady duplicitného obsahu, pričom si všimnite, že URL adresy sa od seba mierne líšia:

  • firmastranka.sk/obchod VS. firmastranka.obchod.sk
  • mojastranka.sk/nabytok/konferencne-stoly VS. mojastranka.sk/nabytok/stoly/konferencne-stoly

Existuje niekoľko dôvodov, prečo duplicitný obsah nemá dobré hodnotenie:

  1. URL adresy, ktoré sú odlišné alebo vyčnievajú z radu, nemusia vyzerať, že patria k vášmu webu – používatelia ich môžu vnímať ako falošné.
  2. Rôzne URL adresy môžu oslabiť počet spätných odkazov, ktoré váš web má, čo sťažuje ostatným webom poskytnutie správnych odkazov na váš web.
  3. Aj keď vyhľadávače, ako napríklad Google, neudeľujú priamo tresty za duplicitný obsah, môžu existovať negatívne následky, ak je obsah na vašom webe príliš podobný.

Aby ste sa vyhli duplicitnému obsahu, môžete použiť kanonické značky (canonical tags), ktoré sú HTML kódy identifikujúce vaše hlavné, preferované stránky. Kanonická značka označí vašu URL ako pôvodnú, čo umožní robotom vyhľadávačov indexovať túto stránku a zahrnúť ju do výsledkov vyhľadávania. Kanonická značka nemusí byť viditeľná pre používateľa, ale robot, ktorý prehľadáva váš web, ju použije na identifikáciu každej URL ako originálnej.

Použite značky noindex pre nepodstatné webové stránky

Aj keď možno milujete každú stránku na svojej starostlivo vytvorenej webovej lokalite, nie každá stránka by mala byť vytvorená – alebo označená – rovnako. Ak je to možné, snažte sa minimalizovať počet indexovaných stránok, pretože to uľahčí robotom vyhľadávačov prehľadávať a indexovať váš web.

Tu prichádza na rad značka noindex, čo je špecifický HTML kód, ktorý zabraňuje určitým stránkam, aby boli zahrnuté do indexu vyhľadávača. To vám umožňuje zvýrazniť dôležité stránky na indexovanie tým, že zabezpečíte, aby menej podstatné boli zámerne vynechané.

Nižšie sú uvedené príklady nepodstatných stránok, na ktoré môžete pridať značku noindex:

  • Stránky s potvrdením objednávky
  • Stránky s dokončením odoslania formulára
  • Stránky s výsledkami vyhľadávania
  • Stránky na prihlásenie
  • Stránky s pravidlami ochrany osobných údajov alebo podmienkami používania

Renderovanie: Technické aspekty pri zobrazovaní vašej webovej stránky

Posledným aspektom vašej stratégie technického SEO je zabezpečiť, aby sa vaša webová stránka správne renderovala. Efektívne renderovanie spočíva v tom, ako dobre sa vaša webová stránka načíta, keď sa zobrazí v prehliadači. Ak sa stránka načíta rýchlo a zobrazí správny obsah, vyhľadávač ju hodnotí vyššie. Ak je však pomalá alebo nezobrazuje obsah správne, bude jej hodnotenie nižšie.

Nasledujú niektoré faktory, ktoré môžu ovplyvniť, ako sa vaša stránka renderuje, a nástroje, ktoré môžete použiť na kontrolu jej renderovateľnosti.

Redukujte hĺbku stránok

Už sme spomenuli, že keď sú dôležité kategórie na vašej webovej stránke veľmi vzdialené od domovskej stránky, roboty vyhľadávačov ich môžu ťažšie nájsť. Dôvodom je, že hĺbka stránok môže ovplyvniť, ako sa vaša webová stránka renderuje.

Ak je štruktúra vášho webu nastavená tak, že na dôležitú stránku sa dostanete až po viacerých kliknutiach, robotom bude trvať dlhšie, kým tieto stránky prehľadajú, indexujú a renderujú. V niektorých prípadoch, ak sú tieto dôležité stránky veľmi hlboko v štruktúre webu (napríklad vyžadujú 8-10 kliknutí na ich dosiahnutie), robot ich nemusí ani nájsť.

Hĺbka stránok nakoniec môže spomaliť rýchlosť načítania vášho webu, čo vedie k zlému používateľskému zážitku a nižšiemu hodnoteniu vo výsledkoch vyhľadávania.

Zohľadnite výkon servera

Ďalším aspektom renderovateľnosti vašej webovej stránky je výkon vášho webového servera. Ak váš webový server neustále časovo vyprší alebo vždy trvá príliš dlho, kým sa stránka načíta, vyhľadávače odstránia vašu stránku zo svojho indexu výsledkov vyhľadávania, pričom ju označia ako nefunkčnú. Dokonca aj náhly pokles výkonu servera môže viesť k spomaleniu rýchlosti webu. Preto sa uistite, že dokážete identifikovať, vyriešiť a odstrániť akékoľvek problémy hneď, ako sa objavia.

Opravte nefunkčné odkazy

Je nevyhnutné zabezpečiť, aby každý odkaz na vašej webovej stránke skutočne fungoval. Možno sa to zdá samozrejmé, ale oprava nefunkčných interných odkazov je kľúčová, pretože jeden nefunkčný odkaz môže spôsobiť vznik viacerých osirelých stránok. To môže výrazne znížiť vaše šance na vysoké umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania, pretože váš web nebude úplne renderovaný. Uistite sa, že prejdete celý svoj web a opravíte všetky nefunkčné odkazy, ktoré nájdete – alebo použite nástroj na SEO audit, ktorý to spraví za vás.

Nástroje na vykonávanie technického SEO auditu

Nástroj na technický SEO audit vám môže pomôcť nájsť a opraviť chyby v štruktúre vášho webu. Väčšina webových stránok používa Google ako svojho hostiteľa, čo znamená, že používatelia môžu využiť nástroje na audit dostupné v Google Search Console. Existujú však aj ďalšie nástroje na audit, vrátane takých, ktoré dokážu vykonať audit vášho webu, aj keď je hosťovaný na iných vyhľadávačoch.

Google Search Console

Google Search Console, súčasť služby Google Analytics, ponúka majiteľom webových stránok bezplatnú sadu nástrojov na zlepšenie ich hodnotenia vo vyhľadávaní Google. Väčšina majiteľov webov sa spolieha na analýzy z Google Search Console, ktoré im pomáhajú zlepšiť ich marketingové úsilie, napríklad návštevnosť webu, výkonnosť a používanie spätných odkazov. Okrem toho však existuje množstvo ďalších nástrojov na technické SEO, ktoré môžete využiť.

Pomocou Google Search Console môžu majitelia webových stránok:

  • Prezerať analytické dáta, ktoré ovplyvňujú hodnotenie v indexe Google
  • Auditovať crawlovateľnosť ich XML mapy stránok
  • Kontrolovať stránky blokované značkou noindex
  • Kontrolovať nefunkčné odkazy
  • Dostať upozornenia, ak Google zistí technické problémy

Screaming Frog

Táto audítorská stránka umožňuje majiteľom webových stránok nahrať ich log súbory, identifikovať crawlované URL adresy a analyzovať údaje o robotoch. Screaming Frog, so sídlom vo Veľkej Británii, ponúka rozsiahlu bezplatnú verziu svojich audítorských nástrojov, ako aj platenú verziu. Používatelia Screaming Frog oceňujú najmä schopnosť nástroja vykonávať audity zamerané špecificky na technické SEO, poskytovať prispôsobené extrakčné správy a ponúkať silnú zákaznícku podporu.

Bing Webmaster Tools

Ak je vaša webová stránka hostovaná vo vyhľadávači Bing, môžete získať prístup k nástroju Bing Webmaster Tools, ktorý je obdobou Google nástrojov pre majiteľov webových stránok na Microsoft Bing. Používatelia Bing Webmaster môžu analyzovať rôzne SEO funkcie svojho webu, ako napríklad používanie spätných odkazov, prieskum kľúčových slov, auditovanie prechádzača stránok a kontrolu máp stránok.

Tipy na zlepšenie viditeľnosti vo výsledkoch vyhľadávania

Pamätajte, že technické SEO je o tom, ako čo najviac uľahčiť vyhľadávačom prehľadávanie, indexovanie a renderovanie vašej stránky. Nižšie sú uvedené niektoré ďalšie tipy, ktoré vám môžu pomôcť urobiť vašu webovú stránku ľahšie prístupnou pre vyhľadávače.

Rozšírte sa na optimalizáciu pre hlasové vyhľadávanie

Novým trendom v SEO, nad ktorým by mali majitelia webových stránok uvažovať, je optimalizácia pre hlasové vyhľadávanie. Ide o proces zlepšovania viditeľnosti vašej webovej stránky pri hlasových dopytoch. V skutočnosti až 62 % dospelých Američanov používa hlasového asistenta na zariadeniach, ako sú smartfóny, inteligentné reproduktory alebo počítače.

Hlasové vyhľadávanie funguje odlišne od tradičného vyhľadávania založeného na texte, pretože s hlasovými asistentmi, ako sú Siri, Alexa, Google Assistant a Cortana, komunikujeme iným spôsobom. Napríklad namiesto zadania do vyhľadávača dámske obchody s oblečením v mojom okolí by používateľ povedal: „Hej, Siri, aké dámske obchody s oblečením sú v mojej oblasti?“

S rastúcim využívaním hlasového vyhľadávania začali vyhľadávače uprednostňovať webové stránky, ktoré sú optimalizované aj pre hlasové dopyty. Tento nárast prístupnosti nielenže uľahčuje vyhľadávačom hodnotiť vašu stránku, ale môže tiež zlepšiť povedomie o vašej značke, zvýšiť organickú návštevnosť a osloviť nových používateľov.

Používajte SSL a HTTPS

Protokol Secure Sockets Layer (SSL) slúži ako ochranná vrstva medzi serverom vášho webového hostiteľa a prehliadačom. So SSL certifikátom môžete zaručiť autentickosť vašej webovej stránky a šifrovať dáta, ktoré sa zdieľajú medzi používateľom a serverom vášho hostiteľa. To zahŕňa citlivé údaje, ako sú osobné informácie a platobné údaje.

Na webových stránkach s SSL certifikátom sa URL začína „HTTPS“ namiesto „HTTP“. Extra „S“ znamená, že používateľova interakcia s touto stránkou bude zabezpečená.

Tento aspekt môže ovplyvniť vaše technické SEO, pretože vyhľadávače uprednostňujú stránky, ktoré sú bezpečnejšie. Navyše, Google bude hodnotiť webové stránky s HTTPS vyššie ako tie bez neho. Ak máte existujúcu stránku s HTTP, možno budete musieť presmerovať alebo upraviť svoje aktuálne stránky na tie s HTTPS, čo si vyžiada určitý čas. Avšak dodatočná námaha na zabezpečenie vašej stránky nielenže zlepší vaše hodnotenie vo vyhľadávačoch, ale zároveň zvýši ochranu súkromia vašich používateľov.

Zlepšite rýchlosť stránky

Pamätajte, že pomalé stránky majú menšiu pravdepodobnosť, že sa umiestnia vysoko vo výsledkoch vyhľadávania. Ak chcete zlepšiť rýchlosť svojej stránky, mali by ste znížiť hĺbku stránok, zvážiť výkon servera a opraviť všetky nefunkčné odkazy.

Tu je niekoľko ďalších tipov, ako zlepšiť rýchlosť načítania vašej stránky:

  1. Komprimujte všetky obrazové súbory: Obrázky môžu byť jednými z najväčších súborov na vašom webe. Ak znížite ich rozlíšenie a rozmery, načítanie bude rýchlejšie a zlepšíte rýchlosť stránky.
  2. Obmedzte reťazce presmerovaní: Viaceré stránky, ktoré automaticky presmerujú používateľov na iné stránky, môžu spomaliť váš web. Pravidelným auditom reťazcov presmerovaní môžete nájsť zbytočné presmerovania a odstrániť ich.
  3. Odstráňte nepotrebné JavaScriptové súbory: Ak váš web obsahuje veľa JavaScriptu, je pravdepodobné, že načítanie stránky bude pomalšie. Snažte sa odstrániť všetky nepotrebné JavaScriptové súbory, ktoré spomaľujú čas načítania stránky.

Zahrňte dizajn prispôsobený pre mobilné zariadenia

Z približne polovica všetkých používateľov internetu na svete používa na prístup k internetu svoje mobilné telefóny. S takýmto počtom mobilných používateľov vyhľadávače uprednostňujú a zvýhodňujú webové stránky, ktoré sú prispôsobené pre mobilné zariadenia. Navyše, mobilne priateľský web vám môže pomôcť zlepšiť prístupnosť, osloviť širšie publikum a zvýšiť počet potenciálnych zákazníkov.

Zlepšite výsledky vyhľadávania vašej webovej stránky pomocou technického SEO

Keď ide o zlepšenie viditeľnosti vašej webovej stránky vo vyhľadávači, samotné používanie kľúčových slov v nadpisoch a propagácia spätných odkazov na vašom webe nemusí stačiť. Technické SEO môže byť zložité, pretože všetko prebieha v zákulisí. Ale s správnymi tipmi, nástrojmi a znalosťami by ste mali začať vidieť, ako sa vaša webová stránka umiestňuje vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Ak sa vám to podarí, gratulujeme!

Jun Sok-Jol

Vyšetrovatelia sa znovu pokúsili zatknúť prezidenta Juna. Došlo k fyzickým stretom, hlásia ranenú osobu

14.01.2025 23:22

Súd naňho vydal zatykač v súvislosti s decembrovým vyhlásením stanného práva.

Caribbean / Cuba /

USA vyradia Kubu zo zoznamu štátov sponzorujúcich terorizmus. Rozhodnutie zrejme zvráti Rubio

14.01.2025 23:06

Washington sa tiež zaviazal, že zníži ekonomický tlak voči Havane.

China police

Čínski policajti zatiaľ v Maďarsku nehliadkovali, tvrdí celoštátne veliteľstvo. Dohodu o tom uzavreli vlani

14.01.2025 22:04

Maďarsko sa s Čínou dohodlo, že polícia oboch krajín bude spoločne hliadkovať počas turistickej sezóny a počas masových podujatí.

Matúš Šutaj Eštok

Šutaj Eštok: Najvyšší súd odmietol dovolanie v prípade čurillovcov

14.01.2025 20:53

Minister vnútra po nástupe do funkcie dočasne pozbavil výkonu štátnej služby viacerých policajtov. odôvodnil to podozrením zo spáchania trestného činu.

seonews

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 308x
Priemerná čítanosť článkov: 308x

Autor blogu

Kategórie

Archív